شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۳:۳۹

میدان‌های مشترک برای تخصیص بودجه اولویت دارند

باشگاه خبری فراساحل: عضو کمیسیون انرژی با اشاره به محدودیت در منابع گفت: میدان‌های مشترک باید در اولویت تخصیص بودجه قرار گیرند زیرا این طرح‌ها دارای ابعاد ملی هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا عبدالله تمیمی، درباره تکمیل فازهای پارس جنوبی اظهار کرد: کمیسیون انرژی چندین بازدید از این مگا پروژه انجام داد و شاهد حجم بالای سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی بود اما باوجود کارهای انجام‌شده، لزوم افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه محسوس بود.


عضو کمیسیون انرژی با اشاره به گشایش رسمی فاز ١٢ طی سال گذشته گفت: هریک از فازهای پارس جنوبی که به بهره‌برداری رسد به درآمد کشور افزوده می‌شود، بنابراین رویدادهای این حوزه درزمینهٔ توسعه با اهمیت تلقی می‌شود. این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه شاهد توسعه فازهای اولویت‌دار در منطقه پارس جنوبی هستیم، افزود: با بهره‌برداری رسمی از فازهای ١٥ و ١٦ ظرفیت تولید در بخش بالادستی نفت و گاز افزوده می‌شود که در جهت تأمین نیاز داخل و پشتیبانی از بخش صادراتی نقش مؤثر و اساسی ایفا می‌کند.


تمیمی هزینه تقریبی هر فاز را حدود ٣ میلیارد دلار برای تکمیل دانست و افزود: در شرائط تحریم انجام کارها در بخش نفت و گاز با موانع زیادی مواجه می‌شود ازاین‌رو روند توسعه در این بخش نیازمند حمایت همه‌جانبه است. عضو کمیسیون انرژی، تمهیدات مجلس را در زمان بررسی بودجه ٩٤، مثبت اما ناکافی دانست و گفت: منابع محدود است و این چالش محسوب می‌شود چون سرمایه‌گذاری در  برخی حوزه‌ها ازجمله میدان‌های مشترک اجتناب‌ناپذیر است. ازاین‌رو طرح‌هایی که دارای ابعاد ملی هستند باید در اولویت تخصیص بودجه قرار گیرند.



  کد خبر : 990
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :